זוכרים את המשפט של יורם ארבל: "ככה לא בונים חומה" שכבר הפך למטבע לשון? אז ככה לא מנהלים הליך גישור! יצחק אברג'יל שמואשם בניהול ארגון פשיעה, הזמנת חיסולים של יריבים ועסקאות סמים מעבר לים, הצטרף לצוות הגישור בהליך שמתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב. מטרת הגישור היא להגיע להסדר כולל עם יתר הנאשמים בתיק ולחסוך לבית המשפט זמן יקר. במסגרת ההסדר שנרקם עם אברג'יל הוא צפוי לרצות עונש של  30 שנות מאסר, אך ורק אם כל הנאשמים האחרים יודו באישומים המיוחסים להם.

בפועל מה שקורה ב"גישור" הוא שבדרך לתפירת העסקאות עם כל המעורבים בפרשה יושב אברג'יל מול כל אחד מהנאשמים ו"משכנע" אותם להסכים להסדר בדרכים השמורות לו. כתוצאה מכך הוחלפו בין הנאשמים וסנגוריהם בעיקר קללות שגרמו לנוכחים לרעוד מרוב פחד…

עם כל הכבוד לבית המשפט המחוזי ולנוהל שהשתרש בשנים האחרונות המעדיף גישור במשפט הפלילי על פני הליך משפטי רגיל, ככה לא מנהלים גישור! ברגע שהושיבו את אברג'יל כדי "לשכנע" את יתר הצדדים להסכים לתנאי ההסדר (אך בפועל לכפות) – אין כאן שום גישור. צריך לזכור כי המגשר הוא נייטרלי, ההליך וולנטרי וההסכם הסופי הוא הסכם שמקובל על הצדדים ושנתקבל בהסכמה מדעת, בהליך שהתנהל בתום לב ובכבוד.