הגעתם למסקנה שאתם רוצים לפתור את הסכסוך באמצעות גישור? החלטה נבונה! הבחירה שלכם תחסוך לכם כסף, משאבים, אנרגיות, זמן ועוגמת נפש. אתם על הדרך הנכונה להשאיר את המחלוקת מאחוריכם ולהתקדם. כעת עליכם לבחור מגשר או מגשרת שיצלחו אתכם את הקשיים ויביאו אתכם יחד לחוף מבטחים.

איך עושים זאת נכון?

1. מתחילים בכימיה
מגשר צריך לזכות בכבוד משני הצדדים ולהיות איש (או אשת) אמונם. המגשר הוא השטח המפורז בסכסוך והוא אמור לסייע לנווט את הצדדים לפתרונות, לכן, כימיה אישית ותחושה נוחה ונעימה עם המגשר, עם המקצועיות שלו ועם הסגנון שלו הם הכרחיים. עוד חשוב להרגיש בנוח עם ההגינות של המגשר ולהבטיח תחושה של הדדיות ושאין שו העדפה או נטייה של המגשר לאף צד.

2. כפיפות לכללי אתיקה
מגשר מקצועי כפוף לכללי אתיקה ברורים ומחייבים. וודאו כי המגשר שלכם אמון על כללים אלה.

3. הכשרה
וודאו מה הכשרתו של המגשר בו אתם מתעדים לבחור. בדקו היכן למד, איזה קורסים עבר והבטיחו כי מדובר בהכשרה ובהסמכה מוכרים ומקצועיים. חלק מתהליך ההסמכה של מגשר הוא מעבר פרקטיקום – התמחות מעשית וגישור תחת הנחייה. בקשו לראות תעודות רלוונטיות.

4. ניסיון
מגשר בעל ניסיון הוא מגשר שכבר התמודד עם מקרים מסובכים, פיתח יכולות, מנגנונים וכלים שמאפשרים לו לתת לכם מענה מקצועי. כדאי מאד לבדוק מה ניסיונו של המגשר שלכם, באיזה סכסוכים גישר ומה התחומים בהם הוא מתמחה.

5. המלצות
אם ניתן, כדאי לשוחח עם לקוחות קודמים של המגשר שלכם, לקבל המלצות ולהיות שקטים שבחרתם נכון.

6. רקע משפטי
בעוד אין חובה חוקית שהמגשר יהיה גם עו"ד בהשכלתו, יש יתרון רב כשלמגשר יש רקע משפטי. היכרות טובה עם החוק, יכולת לעצור או לקדם תהליכים מסוימים בחשיבה על תקיפותם החוקית ועל היכולת שלהם "להחזיק" במבחן המציאות, וכמובן, לנסח הסכם משפטי שיועבר לאישור בית המשפט ויקבל מעמד של פסק דין, הן יכולות חשובות. לכן, למגשר שהוא גם עו"ד יש יתרון משמעותי.

7. רקע מקצועי
לרקע המקצועי, לידע, לניסיון וליכולות שהמגשר מביא איתו יש משמעות רבה ביכולתו לגשר ביעילות, להבין את הרקע לסכסוך, את המציאות ממנה נבע ואת השוק בו הצדדים פועלים. במיוחד כשמדובר על עולם העסקים ושוק ההון, יש חשיבות רבה למגשר אשר מגיע מאותו עולם מושגים ותוכן, מבין לעומק את האילוצים והאינטרסים של הצדדים ויכול לתת מענה מדויק וחכם.

8. סגנון המגשר
ישנם מגשרים הנבדלים זה מזה בסגנון הגישור שלהם. שאלו את עצמכם ובדקו עם המגשר שלכם: האם אתם זקוקים לפיתרון נקודתי בבעיה "צרה" ומוגדרת, או האם מדובר בשאלות עקרוניות, רחבות או בעלות השלכות לא רק עליכם או על המקרה הספציפי? האם אתם זקוקים למגשר שהוא מעין "יועץ", שיהיה מעורב ופעיל יותר, ינחה ויהיה אקטיבי בפתרון הסכסוך, או מגשר "מאפשר" יותר, אשר רק יכוון ויסייע, יספק לכם יותר מרחב תוך שהוא מסייע לכם ולצד השני להגיע להבנות ולפתרונות הנכונים ביותר עבורכם? מומלץ וחשוב לקיים יחד עם המגשר שיחה מקדימה ולבצע תיאום צרכים וציפיות בנושא.

9. שקיפות, ישירות ונגישות
בחרו מגשר אשר פועל מולכם בשקיפות מלאה. שם את כל הקלפים על השולחן, בכל שלב ובכל חלק של הגישור. וודאו שהמגשר זמין ונגיש עבורכם, מאפשר לכם להתקדם בקצב שאתם רוצים ונוח לכם להגיע לפגישות אצלו. לתחושת האמינות חלק משמעותי בבחירת המגשר, אל תתעלמו מתחושות הבטן שלכם.

רוצים לשמוע עוד על בחירת מגשר? רוצים לשאול או להתייעץ? אל תהססו ליצור איתי קשר