אם בעבר, ברירת המחדל של חברה או של ארגון היתה לגשת ישירות לבית המשפט כדי ליישב מחלוקות וסכסוכים עסקיים, גישור בעסקים הולך וצובר תאוצה ככלי משמעותי לפתרון סכסוכים מחוץ לכתלי בית המשפט. הסיבה פשוטה – לגישור יש יתרון כלכלי עצום על פני כל שיטה אחרת ותוצאות אשר חוצות את 90%   ההצלחה. יחד מדובר במתכון בטוח להקטנת ההוצאות ולחיסכון ניכר.

עלויות שכ"ט
כאשר מנהלים הליך משפטי בבית הדין, אחת ההוצאות המשמעותיות היא שכר הטרחה לעורך-הדין. שכר טרחה זה יכול להאמיר ככל שההליך מתמשך, מסתבך, ודורש מענה להתפתחויות שונות בתיק. בגישור, שכר הטרחה למגשר מתחלק בין הצדדים, מה שהופך אותו לנמוך יותר מלכתחילה.

הליך קצר יותר
הליך הגישור קצר משמעותית מניהול תיק בבית משפט ולכן דורש פחות שעות עבודה, פחות השקעת משאבים וכמובן, חיוב נמוך יותר של שכר טרחה על-ידי המגשר.

פחות מסמכים, פחות מומחים
בהליכי גישור נדרשים להמציא פחות מסמכים, פחות עדים מומחים ופחות בירוקרטיה שעולה הרבה מאד כסף ואשר נפוצה מאד בבתי המשפט.

שליטה מוחלטת בגובה ההוצאות
בניגוד להליך בבית משפט בו ההוצאות המשפטיות תופחות ועולות, ללא אפשרות לעצור את כדור השלג הזה מלהתגלגל, בגישור, אשר מחייב את הסכמת שני הצדדים לניהול ההליך, הצדדים יכולים לשלוט בגובה ההוצאות. לכל צד יש את החירות והזכות לעצור בכל שלב, והיכולת להביא לקידום משמעותי בתיק ולהגיע להסכמות.

חוזרים לעשות עסקים יחד
נדיר שלאחר מתן פסק דין בבית המשפט, יחזרו שתי חברות או שני אנשי עסקים שהתגלע ביניהם סכסוך לעשות עסקים יחד. צד אחד יצא "המנצח", צד שני "המפסיד", שני הצדדים איבדו זמן, כסף ומוניטין והדם הרע בין הצדדים כמעט תמיד מחסל כל סיכוי לשיתוף פעולה עסקי עתידי. גישור משאיר פתח להמשך שיתוף פעולה, פוטנציאל לעסקים פוריים ולהשארת הסכסוך מאחור, כששני הצדדים מסיימים אותו בהסכמה ותוך שמירה על האינטרסים החיוניים של כל צד, בכבוד ובהכרה. נדיר למצוא וחבל לאבד שותפים עסקיים טובים.

חשוב לדעת – ניתן לגשת לגישור בכל שלב של ההליך המשפטי
הכי יעיל, חסכוני ומומלץ לפנות לגישור בשלב מקדמי ככל שניתן, רצוי אף לפני פניה לעו"ד ולערכאות משפטיות. אך גם אם התיק מנוהל כבר בערכאה שיפוטית, אם בשלב ראשוני או אם הוא כבר נמצא בעיצומו של משפט, בכל שלב ניתן לפנות לגישור וליהנות מהיתרונות של ההליך. אף פעם לא מאוחר מדי לגישור.

הסכם הגישור מקבל תוקף של פסק דין
ההסכמות אליהן מגיעים הצדדים בגישור הופכות להסכם אשר מאושר על-ידי בית המשפט כפסק-דין ומחייב את הצדדים בדיוק כמו כל פסק-דין אחר. כך שאין כל חשש מאכיפת ההסכם או מתיקפותו המשפטית. להיפך, להסכמים המושגים באמצעות גישור סיכוי רב הרבה יותר להיות מיושמים ולהחזיק מעמד לאורך זמן, במחוייבות מלאה של הצדדים. שכן ההסכמות התקבלו על דעתם של הצדדים ולא נכפו עליהם על-ידי בית המשפט. יחד עם זאת, גם אם צד לא מקיים את ההתחייבויות שלו, קל יותר לאכוף את ההסכם בהליך פשוט של ההוצאה לפועל, כך שההגנה עומדת לצדדים בכל מקרה.

רוצים לשמוע עוד על גישור עסקי? רוצים לשאול או להתייעץ? אל תהססו ליצור איתי קשר