תחום הגישור הספיק לפתח מספר מיתוסים שגויים שכדאי להכיר ובעיקר – לנפץ. בדקו את עצמכם – האם גם אתם טועים לחשוב את הדברים הבאים?

1. גישור זה לא רק לגירושין
גישור הוא הליך ליישוב סכסוכים בהסכמה הדדית בכל תחומי החיים. בעסקים, בשוק ההון, בצרכנות, במשפחה, בקהילה, בין שכנים, ובכלל. כל סכסוך יכול ועדיף שיפתר בהסכמה משותפת בין הצדדים והליך גישור מתאים בכל סוג סכסוך.

2. גישור זה לא רק במקרים בהם יש מערכת יחסים טובה והסכמות
להיפך. דווקא המקרים הקשים ביותר, בהם הסכסוך עמוק והמחלוקת נראית כאילו היא בלתי ניתנת לפתרון, יכולים להיפתר בעזרת מגשרים יצירתיים שיסייעו לצדדים להבין מה באמת חשוב, מה ניתן לשחרר ואיך אפשר להתקדם.
דווקא גישור יכול למנוע מהמצב הקשה להסלים עוד יותר, למנוע פיצוץ ולאפשר חזרה לפסים תקינים של תקשורת.

3. גישור זה לא יקר
בטח לא בהשוואה לניהול ההליך בבית משפט. לפעמים אפשר לשמוע את המשפט "אין לי כסף לגישור". אבל השאלה היא: האם יש לך כסף לנהל הליך משפטי יקר, שאין לך מושג מתי יסתיים ואילו עוד הוצאות יצריך ממך? בגישור, הוצאות המגשר מתחלקות בין הצדדים, אין אגרת בית-משפט, אין חובת ליווי על-ידי עורך-דין, לא חייבים להכין כתבי טענות ואם כבר הוכנו המסמכים להגשת תביעה, ניתן בכל שלב לצמצם עלויות משמעותית על-ידי פנייה לגישור ולייתר את המשך ההליך המשפטי. בדרך כלל לא נדרשות הוצאות יקרות, יש שליטה בכל רגע על העלויות ובשורה התחתונה, מדובר בחיסכון כספי משמעותי על פני בית משפט.

4. בגישור המגשר לא מכריע מי צודק
כשצדדים מגיעים לגישור, קל להם להתבלבל, להציג בפני המגשר את עמדותיהם ולצפות לקבל אישרור שהם צודקים ואילו הצד השני טועה. זה לא מה שקורה בגישור. המגשר לא לוקח צד, לא מכתיב, לא מעדיף ולא נוטה לאף כיוון. המגשר אינו שופט ואינו בורר, הוא מתווך. מתווך שבקיא מאד בחומר, בעל הבנה משפטית וכישורים בינאישיים גבוהים. יש לו כלים לסייע לצדדים לזקק את מהות הצורך והאינטרס שלהם ואת היצירתיות להעלות פתרונות שיסייעו לכל צד לשמור על אותם אינטרסים ולסיים את הסכסוך.

5. בגישור הכל סודי וחסוי! דברים שנחשפו בגישור לא יפגעו בכם אם בסוף תגיעו לבית משפט
הליך הגישור נהנה מחיסיון ולכן אינכם צריכים לחשוש מחשיפת מידע או פרטים שיקדמו אתכם לעבר הפיתרון. גם במקרה בו לא תצליחו להגיע להסכמות הדדיות ותחליטו להגיע להכרעת בית משפט, המידע שעלה בגישור לא ישמש נגדכם – הצדדים והמגשר מחוייבים לחסיון ההליך, כך שלא ישפיע על החלטת השופט. לכן, אין מניעה לתת צ'אנס לגישור וליהנות מיתרונותיו.

6. לא כל אחד יכול להיות מגשר
למרות שהחוק לא מחייב ממגשר להיות עו"ד, יש יתרון משמעותי למגשרים שהם גם עורכי-דין מנוסים ויכולים לספק את הזווית המשפטית החיונית לניסוח הסכם שיעמוד במבחן התוצאה והזמן. בסופו של דבר, הליך הגישור מסתיים בחוזה. הסכם בין הצדדים שמקבל בבית משפט תוקף של פסק דין. לכן, כדאי מאד שהמגשר המנסח אותו יהיה משפטן ואדם שלמד את התחום ובקיא ברזי המקצוע.

חשוב לבדוק היטב את הכשרת המגשר, ולוודא את הניסיון המקצועי שלו. בחירה נכונה של מגשר מקצועי היא המפתח להצלחת ההליך כולו.

רוצים לשמוע עוד על גישור? רוצים לשאול או להתייעץ? אל תהססו ליצור איתי קשר